Keindahan FRIM, Kepong.. walk..walk.. canopy walk ~

Assalammualaikum and Hye blogger's//

Apa khabar orang kampung sekalian ! hehe.. semalam una menelajah ke FRIM, KEPONG! Tempat yang sangat-sangat indah. Dulu pun pernah pergi dah tapi tahun 2008.. hahaha! punya lama kot tuh kan? jadi bila sampai je kat FRIM tadi rasa macam woww! terkejut sekejap sebab banyak sangat dah berubah.. una pergi bersama dua orang rakan baik sejak sekolah menengah lagi iaitu wahida dan intan. sepatutnya ada empat tapi lagi sorang ada dekat kampung jadi tak dapatlah nak berkepit macam belangkas.. hehe :D

Nak di jadikan cerita una lupa FRIM tu tempat orang daki-daki bukit. dan yang paling seronok siap pakai skirt dan blouse segala bagai. haha. buat lawak pepagi buta dengan member. dan mula lah gelabah cari tandas berdekatan tukar baju! fuhh, nasib sempat tukar baju.. hehe.. gerak dari Bukit Sentosa pukul 7.30 mcm tuh. rempuh jem sana jem sini tunggu kawan adalah sampai dalam pukul 9.30 mcm tuh.

ini lah kawan-kawan gemok's sekalian! yang kiri tuh intan dan yg kanan wa, dan yg tgh2 tuh haruslah una :D

muka excited sebab dah sampai FRIM. nak masuk kene charge.. satu kereta RM5.00 dan RM1.00 per person. dan tiket untuk nak naik canopy walk bernilai RM5.00. 

Sampai je sini semangat cari tempat nak beli tiket canopy walk. berpusing sana sini okay kami semua. dari satu station ke satu station and at last jumpa jugak.. fuhh! 

Daki punya daki so, jumpa lah kami jalan untuk menuju ke CANOPY WALK. eih, tak sampai lagi tuh tau. baru buat pit stop dekat signboard je jadi muka masih segar.. peace!

dan peace lagi :D

hahhhhh.. yg ni hasil muka setelah kepenatan sesak nafas segala bagai.. peluh jangan cakap bagaikan air terjun membasahi diriku ini T_T

dan.. TARAAAAAAA! akhirnya berkat kesabaran.. Alhamdulillah.. berjaya sampai di titian CANOPY WALK.. dengan rasa riang kanak-kanak ribena senyum lebarnyaaa berjalan lah di atas titian tersebut.. 
dan sampai di platform melihat pemandangan kawasan KL.. mmg enjoy sangat!

tempat ni sangat sesuai lah bagi family yang nak luangkan masa bersama tu.. dapat isi cuti anak-anak dengan lakukan sukan yang bermanfaat macam ni.. keluarkan peluh pun yer.. bdn cergas pun yer.. dan yang penting ikatan silaturrahim antara keluarga atau rakan-rakan akan lebih erat! 

nak tahu lebih lanjut tentang FRIM, KEPONG.. meh terjah link dekat bawah ni -->>



Hai! Selamat membaca. Jangan lupa tinggal komen ya?

2 comments:

  1. woot woot new neighbour ;)
    http://rashidmajidofficial.blogspot.com/2015/02/rm-modestyonstreet.html

    ReplyDelete
  2. Pns tak dkt frim ni

    ReplyDelete

Assalammualaikum and Hye to all Blogger. Harap anda tidak mengeluarkan sebarang bahasa yang kasar ATAU keterlaluan untuk di baca. Ada apa-apa pertanyaan? Sila komen sini.. =TERIMA KASIH=